Header Ads

Städa upp bloggen med LÄS MER funktionen



Här på Fixabloggen har vi ett tema som automatiskt delar av varje blogginlägg efter ett visst antal ord och sen bara visar den första biten text på bloggens framsida. Det gör det lättare att som besökare få en överblick över vilka inlägg som finns och ger samtidigt en liten smakbit av vad varje inlägg innehåller.

En blogg som har hela, långa blogginlägg på startsidan kan kännas svåröverskådlig. En bloggläsare som hamnar på din blogg är kanske inte så intresserad av det första eller andra inlägget, men skulle älska det tredje. Risken då är att denne inte orkar scrolla ner så pass långt utan ger upp när den kommer ner till rubrik nummer två och det vill vi ju inte!
Då är det bättre att visa lite kortare utdrag ur varje inlägg och låta din besökare själv välja vilka inlägg den vill klicka sig in på.

Även om ditt tema inte har den här funktionen kan du skapa samma effekt på din egen blogg genom att använda Läs Mer-knappen då du skriver ditt inlägg. Det är till och med så att det kan vara en fördel att själv dela av inläggen eftersom du då kan lägga skiljelinjen där det passar bäst i din text.


GÖR SÅ HÄR


När du skriver ditt inlägg (eller redigerar ett gammalt) klickar du helt enkelt med musen i ditt blogginlägg där du vill ha brytningen och sen klickar du på knappen för Infoga brytning. Svårare än så är det inte.




När du sen spar ditt blogginlägg kommer bara den första delen, ovanför brytningen, att synas på bloggens framsida.





Du kan redigera texten Läs mer i gadgeten Blogginlägg i Layout i din adminpanel. Byt bara ut texten mot det du själv föredrar att ha.





Om du bestämmer dig för att bara ha utdrag från inlägg på din bloggs startsida går det bra att gå in och redigera dina gamla inlägg och lägga till den här bryt-linjen nu i efterhand. Arbeta dig bakåt i din inläggslista, det är ju de senaste inläggen som syns i första hand så de är viktigast att få med för att få det där rena, städade intrycket på din bloggs startsida.


2 comments:

  1. Hej!

    Jag vill dela med mig av liknande livserfarenhet som jag har för några dagar sedan, jag sökte på nätet efter sätt att få tillbaka min ex kärleksman, jag har varit gift i de senaste 2 åren och vi har båda ett barn tillsammans, men några månader efter att min man reste till USA för ett jobb, ända sedan dess har han blivit kär i en annan kvinna i Texas USA, lämnat mig och vår son ensamma hemma, jag försökte så många sätt att få honom att komma tillbaka hem men till ingen nytta, jag läste en kommentar online om en kvinna och hur hon fick sin ex kärlekspartner att återvända även efter skilsmässa, jag läser också e-postadressen till kärleksförtrollaren som har befogenheterna att återställa tillbaka ex kärlek, jag skickar snabbt meddelande till kontaktmailen jag kopierade onlinebloggen posta kommentarsektionen som denna. inom två dagar kommunicerar jag med Dr.Oduduwa Spellcaster, han hjälpte mig att starta en kärleksförtrollning för mina räkningar i hans tempel. sedan efter 24 timmar ringer min ex pojkvän mig på telefon för att be om ursäkt, och han återvänder hem till mig och fram till idag lever vi båda lyckliga tillsammans i kärlek och harmoni mer än någonsin tidigare. Jag har aldrig sett den här typen av kärleksförtrollning förut, det fungerar snabbt för mig, allt mitt tack går till Dr.Oduduwa för hans kraftfulla gåva att återställa sann kärlek. Jag rekommenderar starkt hans tjänster till alla som vill hitta sann kärlek, skilsmässa, familjeåterförening, äktenskapsseparation, eller om du någonsin vill återvända till ditt ex, det är mycket möjligt idag. kontakta Dr.Oduduwa för gratis onlinekonsultation just nu via WhatsApp; https://wa.link/q5f107

    ReplyDelete
  2. hälsningar till alla mina vänner där ute, alla som läser detta vittnesbörd idag borde fira med mig och min familj eftersom det hela började som ett skämt för vissa människor och andra sa att det var omöjligt. Mitt namn är Shira elijah och jag är lyckligt gift med två barn och en underbar fru. Något hemskt hände min familj, jag förlorade mitt jobb och min fru lämnade mitt hus för att jag inte kunde ta hand om mig själv och behov. Min familj. Hon och mina barn just i det ögonblicket. Jag lyckades i nio år, ingen kvinna kommer att stödja mig för att ta hand om barnen. Jag försöker skicka tester till min fru men hon blockerar mig från att kommunicera med henne Jag försöker prata med hennes vän och familj men vet fortfarande att man kan hjälpa mig och jag ansökte sedan till så många vänner men de kommer fortfarande inte att ringa mig, förrän där kommer en trogen dag som jag aldrig kommer att glömma i mitt liv. När jag träffade en gammal vän till mig förklarade jag alla mina svårigheter och han berättade om en fantastisk person som hjälper honom att få ett bra jobb Coca Cola-företag och han sa till mig att han stavade men jag är en person som aldrig tror på stavning men jag bestämde mig för att prova det och Dr Alaba instruerade mig och visade mig vad jag skulle göra Under de sju dagarna av lunch, besvärjelsen. Följ alla instruktioner och gör det han bad mig göra bra. Dr Alaba kommer säkerligen att gå bra och min fru kommer att träffa mig igen efter ett underbart jobb av Dr Alaba. Min fru ringer mig med ett okänt nummer och bad om ursäkt och hon berättade att hon verkligen saknar mig och att våra barn och min fru kommer hem. Idag driver jag ett Paragon-företag i USA. Jag rekommenderar dig om du har några problem skicka ett e-postmeddelande till denna {dralaba3000@gmail.com} eller WhatsApp honom via hans kontakt nedan +1(425) 477-2744 Tack Dr ALABA. och du kommer att få det bästa resultatet. Ta saker för givet och det kommer att ta ifrån dig. Jag önskar dig det bästa .......

    ReplyDelete

-------------------------------
Lämna gärna en hälsning! Har du en bloggfråga är du välkommen att ställa den på vårt forum. På så vis kan fler svara alternativt få hjälp om de har samma problem. Tack!
Du hittar en länk till forumet högst upp till vänster här på Fixabloggen.
-------------------------------